بیانیه ماموریت:
بانک شهر با فعالیتهای متنوع مالی، پولی، سرمایهگذاری در بخشهای مختلف در صنعت بانکداری ایران بوده که در تلاش است در بازار داخلی(سطح کشور) و بینالمللی حضوری فعال داشته و خدماتی متمایز ارائه دهد. داشتن خدمات متنوع، متمایز و نوآور از ویژگیهای این بانک خواهد بود که با ارائه مدلهای کسب و کار بانک، اشخاص حقیقی و حقوقی را در داخل و خارج از کشور پوشش خواهد داد تا مشتریمداری در انواع بانکداریها محقق شود و موجبات چابکی و انعطافپذیری برای تعالی سازمانی و انجام فعالیتهای حرفهای را فراهم کند.
ما اعتمادآفرینی، خلقاندیشی، صداقت و رازداری و امانتداری را از وظایف اصلی خود میپنداریم و به داشتن کارکنان فرهیخته، خلاق، صادق و متخصص افتخار میکنیم.
مشتریان را شریک خود و منافع ایشان را منافع خویش میپنداریم و بر این اساس با همکاری و همافزایی با مدیریت شهری و سازمانهای وابسته به آنها ظرفیتهای توسعه ملی و مسئولیت اجتماعی مشترک را پیگیری میکنیم.
سرآمدی در ارائه خدمات و سرعتدهی در هر لحظه و مکان با بهرهگیری از فنآوریاطلاعات و همچنین کاهش هزینههای سازمانی را که منافع ذینفعان ما را تامین و سودآوری پایدار را تضمین میکند، از اهداف بنیادی بانک میدانیم.
ارتقاء و توانایی سازمان، مدیران، کارکنان در جهت کسب جایگاه برتر در بانکهای خصوصی هدف دیگری است که بانک برای تحقق آن در تلاش میباشد.
چشمانداز:
- متعهد و سرآمد در خلق ارزشافزوده برای ذینفعان
- برتری در بین بانک های خصوصی
- پایبندی به اصول و اخلاق حرفه ای بانکی
- گسترش فعالیت های ارزی
- توسعه و ارائه خدمات مدرن بانکی و طراحی ابزار جدید در ارائه خدمات بانکی
- حضور موثر در بازار و شناخت و برآورده شدن نیاز مشتریان در سریعترین زمان ممکن
- جذب و حفظ مشتریان
- تحقق شعار هر شعبه یک بانک در جهت سودآوری بیشتر
ارزش ها:
- متعهد به مبانی بانکداری اسلامی
- توجه به عزت و کرامت انسانی و شایستهسالاری
- مشتریمداری و تقویت چرخه عمر مشتری و سازمان
- امانتداری، رازداری، صداقت، وفاداری و جلب اعتماد
- حمایت از پروژه های عمرانی و زیرساختی در جهت رفاه حال شهروندان
- حمایت از کارآفرینان و تقویت بنگاه های دانشبنیان در جهت توسعه ملی و رشد اقتصادی
- سودآوری و حداکثرسازی منافع ذینفعان با کسب شایستگیمحوری نسبت به رقبا
- تامین امنیت، رفاه، سلامت و توانمندی کارکنان به عنوان سرمایههای اصلی بانک
- تقویت روحیه مشارکتی و کار تیمی در سازمان
- تعالی سازمانی و نظم در انجام امور در سطح استانداردهای بانکی
- خلاقیت، یادگیرندگی، نوآوری و روزآمدی سازمانی
- برقراری تعامل سازنده و همافزا و پایدار بین سودآوری و رشد اقتصادی ملی
- چابکی و انعطافپذیری در رقابتپذیری و توانایی حرفهای
منشور اخلاقی بانک شهر
ما کارکنان بانک شهر با ایمان به اراده خالق هستی و با رعایت اصول اخلاقی و با هدف ارائه خدمات پولی و بانکی به مشتریان معزز و جلب رضایت آنان، شعار پایبندی به اخلاق حرفه ای و ارائه خدمات متمایز به مشتری را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده و به منظور ارج نهادن به کرامت و شأن والای انسانی و در راستای ارزش آفرینی برای مشتریان بانک متعهد و ملتزم می شویم:
- در نهایت ادب، احترام، تکریم، نزاکت و بردباری نسبت به مشتریان رفتار کرده و از هر گونه تبعیض، کم توجهی و کندی در انجام امور محوله پرهیز کنیم.
- با وضعیتی آراسته و پاکیزه در محل کار حاضر و نسبت به رعایت نظم و انضباط، وظیفه شناسی، حضور به موقع در محل کار و ارائه خدمات به مشتریان حتی پس از وقت اداری پایبند باشیم.
- در قبال رقبای بانک همواره انصاف را مراعات کرده و با اعتقاد به رقابت سالم از به کارگیری شیوه های غیرحرفه ای و غیر اخلاقی اجتناب می کنیم.
- با جدیت، پشتکار وصداقت نسبت به شرح وظایف ابلاغی عمل نموده و ضمن بهره گیری از تکنولوژی با فراگیری آموزش ها و مهارت های مورد نیاز بانک امور مربوط به مشتریان را در نهایت وقت، سرعت و مهارت انجام دهیم.
- با رعایت اصول اخلاقی وپایبندی به اخلاق حرفه ای نه تنها به تقاضا، بلکه به نیازهای مشتریان خود توجه ویژه کرده و در راستای افزایش آسایش، رفاه وارزش آفرینی برای ذینفعان خود پایبند می باشیم.
- با سعه صدر و گوش دادن مؤثر نسبت به انتقادات نوجه کرده و از پیشنهادها و نظرهای سازنده مشتریان به عنوان یک فرصت کلیدی استفاده کنیم.
- فرآیندها و روش های انجام کار را با هدف افزایش بهره وری و کارآمدی فعالیت ها نظیر کیفیت، سلامت و صحت امور مورد بازنگری مستمر قرار داده و در راستای اصلاح و بهبود آن کوشا باشیم.
- با تکیه بر توسعه بانکداری الکترونیکی در صورت موجبات مراجعه حضوری به شعب را حذف و با ارائه خدمات نوین بانکی در راستای تسریع و تسهیل امور مشتریان و سطح استانداردهای جهانی پایبند باشیم.
- با ایجاد سیستم ارزشیابی مناسب مبتنی بر از نظر مشتریان معزز، سعی در جلب نظر شما داشته ، چرا که بر این باوریم که مبنای ارزیابی عملکرد ما، نظرات و میزان رضایت شما مشتریان عزیز می باشد.
- اطلاعات مربوط به مشتریان را همانند اندوخته های آنان، امانتی در نزد بانک تلقی کرده و همواره از دسترسی غیر مجاز و غیر قانونی سایر افراد به این موارد جلوگیری می کنیم.