مقالات

 


NFC
يک پروتکل ارتباطی با برد کوتاه بين دو وسيله مثل دو گوشی است؛ دستگاهی که آغازگر يا مبدأ ارتباط است با استفاده از القاي مغناطیسی يک ميدان موج راديویی ايجاد می‌کند و دستگاه مقصد آن ‌را شناسایی كرده و به آن دسترسی پيدا می‌کند، سپس اين دو وسيله می‌توانند داده‌های کم‌حجم را به‌صورت بی‌سيم و در مسافتی کمتر از چهار اينچ بين خود دادوستد‌ کنند. اين پروتکل به فناوری RFID شباهت زيادی دارد و علتش اين است که NFC در واقع صورت تکامل‌‌يافته RFID به شمار می‌آيد. تفاوت آنها در اين است که RFID مثل خيابان يک طرفه عمل می‌کند؛ يعني يک دستگاه سيگنال را ارسال كرده و وسيله گيرنده آن ‌را دريافت می‌کند. اما NFC شبيه يک خيابان دوطرفه است که در آن دستگاه می‌تواند هم در نقش فرستنده و هم در نقش گيرنده اطلاعات عمل کند.
 ١٣٩٤/٠٢/٠٦ - نظرات : ٠متن کامل >>
بازدارندههای پیشرفت صنعت الکترونیک در مجموعه بانکی کشور
بیش نیمی از مسافرت¬های اداری مردم درخصوص مراجعه به بانک¬هاست که با حذف و یا کاهش آن می‌توان حجم بزرگی از مسافرت¬ها و به دنبال آن ترافیک، آلودگی هوا، مصرف سوخت و حتی هزینه مالی این مسافرت¬ها را کاهش داد. اما عوامل بازدارنده‌اي وجود داشته كه پیشرفت صنعت الکترونیک در مجموعه بانکی کشور را با كندي مواجه كرده‌است. برخي از این عوامل بازدارنده بدین شرح است:
 ١٣٩٤/٠٢/٠٦ - نظرات : ٠متن کامل >>
نقش سود بانکی بر افزایش یا کاهش تورم
پديده تورم در بیشتر كشورهاي ‌جهان كم و بيش وجود دارد؛ اما نرخ آن در جوامع‌ و زمان‌هاي گوناگون فرق ‌مي‌كند. اين ‌پديده‌ در دوره‌هاي اخير در كشور‌هاي توسعه‌یافته كمتر مشكل‌آفرين بوده؛ زيرا اين كشورها گرفتار تورم شديد و مزمن نيستند اما كشورهاي ‌درحال توسعه با تورم‌هاي شديد مواجه هستند كه آثار منفي بسياری مانند افزايش نابرابري در توزيع درآمد، افزايش مصرف، كاهش پس‌انداز و سرمايه‌گذاري، انحراف منابع به توليد كالاها و خدمات غيرضروری، كاهش رشد اقتصادي و گسترش انواع فسادهاي مالي و اداري‌ را به‌دنبال دارد.
 ١٣٩٤/٠٢/٠٦ - نظرات : ٠متن کامل >>
لزوم آموزش ضمن خدمت
درگذشته چنین گمان می‌رفت که زمان آموختن با کارکردن و زندگی کردن از هم جدا هستند و آموزشی درخور توجه بود که پیش از آغاز كار به افراد داده می‌شد. این اندیشه اکنون روایی ندارد و آموزش و پرورش با زیستن انسان همراه است‌. اولین نکته موردتوجه هر سازمان حفظ بقاء و حیات است و پس از آن توجه به کارایی و اثربخشی معطوف می‌شود و تداوم حیات سازمان بستگی به تعامل پویای آن با محیط درونی و بیرونی دارد. بر اثر این تعامل تازه‌ترین اطلاعات و یافته‌های علوم و فنون بشری دریافت و منجر به تغییراتی در شیوه‌های عمل و رفتار سازمانی می‌شود.
 ١٣٩٤/٠٢/٠٦ - نظرات : ٠متن کامل >>
تکنیک‌های نوین بازاریابی
درک نیازهای مشتری مهم‌ترین مرحله در فرآیند ارائه خدمات است؛ چراکه تنها در صورت جوابگویی به نیازهای مشتری است که وی حاضر به استفاده از یک محصول می‌شود. هر مقدار که یک فروشنده بتواند نیاز‌های مشتری را به طور موثرتری تشخیص دهد، می‌تواند به موفقیت در ارائه خدمت امیدوار‌تر باشد. از همین‌روست که ویژگی‌های شخصیتی و مهارت‌های ارتباطی فروشنده (کارمند ) از اهمیت بالائی بر خوردار است.
 ١٣٩٤/٠٢/٠٦ - نظرات : ٠متن کامل >>
تورم
تورم، دلار، نرخ ارز، آمار بانک‌مرکزی، قیمت طلا، تحریم، نقدینگی سرگردان؛ اینها کلماتی هستند که چند ماه اخیر زیاد به‌چشم می‌خورد و از بسیاری از مردم کوچه و بازار شنیده می‌شود و بسیاری از روزها تیتر اول روزنامه‌ها و در بسیاری از میزگردهای تلوزیونی موضوع بحث بوده است.
 ١٣٩٤/٠٢/٠١ - نظرات : ٠متن کامل >>
بانک شهر، بانک همین شهر است
هنگامی‌ که "هنری فورد" مخترع اتومبیل در یکی از نطق‌های آتشین خود تجارتی که صرفاً به سود می‌اندیشد را حقیر توصیف کرد به کیمیای رمز موفقیت در تجارت دست یافته بود. تجارت از نگاه امثال یکه‌تازان این عرصه همچون فورد، چیزی ورای کسب منفعت و پول است. آنچه که فورد از تجارت و مبادله، طلب می‌کرد، همانا دسترسی به جلوه دیگری از زندگی بود.
 ١٣٩٤/٠٢/٠١ - نظرات : ٠متن کامل >>
کمیته بال چیست؟
کمیته نظارت بانکی بال(The Basel Committee on Banking Supervision) که به اختصار آن را کمیته بال می‌نامند، از مراجع‌ بسیار مهم و فعال بین‌المللی در زمینه نظارت بانکی است. این کمیته در سال 1974 توسط رؤسای بانک‌های مرکزی کشورهای عضو گروه‌10 (G10) پایه‌گذاری شد. کمیته بال از نظر سازمانی زیرمجموعه بانک‌ تسویه بین المللی(Bank for International Settlements) است و دبیرخانه آن در شهر بال سوییس قرار دارد.
 ١٣٩٤/٠٢/٠١ - نظرات : ٠متن کامل >>

2 3 4 5 صفحه بعدی >>