مأموریت، چشم انداز، ارزش ها و منشور اخلاقی

 

بیانیه ماموریت:

بانك شهر با فعاليت‌هاي متنوع مالي، پولي، سرمايه‌گذاري در بخش‌های مختلف در صنعت بانكداري ايران بوده كه در تلاش است در بازار داخلی(سطح کشور) و بین‌المللی حضوري فعال داشته و خدماتي متمایز ارائه دهد. داشتن خدمات متنوع، متمايز و نوآور از ويژگي‌هاي این بانك خواهد بود که با ارائه مدل‌هاي كسب و كار بانك، اشخاص حقيقي و حقوقي را در داخل و خارج از كشور پوشش خواهد داد تا مشتري‌مداري در انواع بانكداري‌ها محقق شود و موجبات چابکي و انعطاف‌پذيري براي تعالي سازماني و انجام فعاليت‌هاي حرفه‌اي را فراهم کند.
ما اعتمادآفريني، خلق‌انديشي، ‌صداقت‌ و رازداري و امانتداری را از وظايف اصلي خود مي‌پنداريم و به داشتن كاركنان فرهيخته، خلاق، صادق و متخصص افتخار مي‌كنيم.
مشتريان را شريك خود و منافع ایشان را منافع خويش می‌پنداریم و بر اين اساس با همكاري و هم‌افزايي با مدیریت شهری و سازمان‌های وابسته به آن‌ها ظرفيت‌هاي توسعه ملي و مسئوليت اجتماعي مشترك را پيگيري می‌كنيم.
سرآمدي در ارائه خدمات و سرعت‌دهي در هر لحظه و مكان با بهره‌گيري از فنآوري‌اطلاعات و همچنین كاهش هزينه‌هاي سازماني را كه منافع ذينفعان ما را تامين و سودآوري پايدار را تضمين مي‌کند، از اهداف بنيادي بانك مي‌دانيم.
ارتقاء و توانايي سازمان، مديران، كاركنان در جهت کسب جايگاه برتر در بانک‌های خصوصی هدف ديگري است كه بانك براي تحقق آن در تلاش می‌باشد.

چشم‌انداز:
1- متعهد و سرآمد در خلق ارزش‌افزوده برای ذینفعان

2- برتری در بین بانک های خصوصی
3- پایبندی به اصول و اخلاق حرفه ای بانکی
4- گسترش فعالیت های ارزی
5- توسعه و ارائه خدمات مدرن بانکی و طراحی ابزار جدید در ارائه خدمات بانکی
6- حضور موثر در بازار و شناخت و برآورده شدن نیاز مشتریان در سریع‌ترین زمان ممکن
7- جذب و حفظ مشتریان
8- تحقق شعار هر شعبه یک بانک در جهت سودآوری بیشتر


ارزش ها:
- متعهد به مبانی بانکداری اسلامی
- توجه به عزت و کرامت انساني و شايسته‌سالاري
- مشتری‌مداری و تقویت چرخه عمر مشتری و سازمان
- امانتداری‌، رازداری‌، صداقت‌، وفاداری و جلب اعتماد
- حمایت از پروژه های عمرانی و زیرساختی در جهت رفاه حال شهروندان
- حمایت از کارآفرینان و تقویت بنگاه های دانش‌بنیان در جهت توسعه ملی و رشد اقتصادی
- سود‌آوری و حداکثرسازی منافع ذینفعان با کسب شایستگی‌محوری نسبت به رقبا
- تامین امنیت‌، رفاه‌، سلامت و توانمندی کارکنان به عنوان سرمایه‌های اصلی بانک
- تقویت روحیه مشارکتی و کار تیمی در سازمان
- تعالي سازمانی و نظم در انجام امور در سطح استانداردهاي بانکی
- خلاقیت‌، یادگیرندگی‌، نوآوری و روز‌آمدی سازمانی
- برقراری تعامل سازنده و هم‌افزا و پایدار بین سود‌آوری و رشد اقتصادی ملی
- چابکی و انعطاف‌پذیری در رقابت‌پذیری و توانایی حرفه‌ای


منشور اخلاقی بانک شهر
ما کارکنان بانک شهر با ایمان به اراده خالق هستی و با رعایت اصول اخلاقی و با هدف ارائه خدمات پولی و بانکی به مشتریان معزز و جلب رضایت آنان، شعار پایبندی به اخلاق حرفه ای و ارائه خدمات متمایز به مشتری را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده و به منظور ارج نهادن به کرامت و شأن والای انسانی و در راستای ارزش آفرینی برای مشتریان بانک متعهد و ملتزم می شویم:
1- در نهایت ادب، احترام، تکریم، نزاکت و بردباری نسبت به مشتریان رفتار کرده و از هر گونه تبعیض، کم توجهی و کندی در انجام امور محوله پرهیز کنیم.
2- با وضعیتی آراسته و پاکیزه در محل کار حاضر و نسبت به رعایت نظم و انضباط، وظیفه شناسی، حضور به موقع در محل کار و ارائه خدمات به مشتریان حتی پس از وقت اداری پایبند باشیم.
3- در قبال رقبای بانک همواره انصاف را مراعات کرده و با اعتقاد به رقابت سالم از به کارگیری شیوه های غیرحرفه ای و غیر اخلاقی اجتناب می کنیم.
4- با جدیت، پشتکار وصداقت نسبت به شرح وظایف ابلاغی عمل نموده و ضمن بهره گیری از تکنولوژی با فراگیری آموزش ها و مهارت های مورد نیاز بانک امور مربوط به مشتریان را در نهایت وقت، سرعت و مهارت انجام دهیم.
5- با رعایت اصول اخلاقی وپایبندی به اخلاق حرفه ای نه تنها به تقاضا، بلکه به نیازهای مشتریان خود توجه ویژه کرده و در راستای افزایش آسایش، رفاه وارزش آفرینی برای ذینفعان خود پایبند می باشیم.
6- با سعه صدر و گوش دادن مؤثر نسبت به انتقادات نوجه کرده و از پیشنهادها و نظرهای سازنده مشتریان به عنوان یک فرصت کلیدی استفاده کنیم.
7- فرآیندها و روش های انجام کار را با هدف افزایش بهره وری و کارآمدی فعالیت ها نظیر کیفیت، سلامت و صحت امور مورد بازنگری مستمر قرار داده و در راستای اصلاح و بهبود آن کوشا باشیم.
8- با تکیه بر توسعه بانکداری الکترونیکی در صورت موجبات مراجعه حضوری به شعب را حذف و با ارائه خدمات نوین بانکی در راستای تسریع و تسهیل امور مشتریان و سطح استانداردهای جهانی پایبند باشیم.
9- با ایجاد سیستم ارزشیابی مناسب مبتنی بر از نظر مشتریان معزز، سعی در جلب نظر شما داشته ، چرا که بر این باوریم که مبنای ارزیابی عملکرد ما، نظرات و میزان رضایت شما مشتریان عزیز می باشد.
10- اطلاعات مربوط به مشتریان را همانند اندوخته های آنان، امانتی در نزد بانک تلقی کرده و همواره از دسترسی غیر مجاز و غیر قانونی سایر افراد به این موارد جلوگیری می کنیم.