06 تیر 1398
X
   
 
    • سرفصل اخبار
    • تازه ترین پیامها و اطلاعیه ها
    • آینده روابط عمومی ها با اثبات نقش در حوزه مسئولیت اجتماعی رقم می خورد

      رئیس مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر:

      آینده روابط عمومی ها با اثبات نقش در حوزه مسئولیت اجتماعی رقم می خورد

      آینده روابط عمومی ها با اثبات نقش در حوزه مسئولیت اجتماعی رقم می خورد

      رئیس مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر در یادداشتی به مناسبت 27 اردیبهشت، روز ملی ارتباطات، تاکید کرد:آینده روابط عمومی ها با اثبات نقش خود در حوزه مسئولیت اجتماعی رقم می خورد.

      به گزارش مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، در یادداشت حمیدرضا عظیمی رئیس مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر آمده است:روابط عمومی یک پدیده جهانی در حال ظهور است ، تجارت و فعالیت های تجاری با قدرت به سمت جهانی شدن پیش می رود. بازارها بیش از پیش به هم گره خورده اند و شرکت ها ، سازمان ها و دولت ها با مسائل ارتباطی درآمیخته شده اند .
      امروزه روابط عمومی کارا و پویا که ماهیت عملکرد سازمان را با توزیع و شفافیت اطلاعات درون سازمانی برای ایجاد ارتباط بهتر و کامل تر با ذینفعان ، مشتریان و در کل با جامعه برقرار می کند جایگاه ویژه ای در هر کشوری پیدا کرده است .
      از دید استراتژیک ، روابط عمومی به شکل فزاینده ای به عنوان بخشی از یک استراتژی برند سازی ، معرفی عملکرد سازمان به ذینفعان و مشتریان از طریق رسانه ها عمل می کند . در واقع ارتباط تناتنگی بین روابط عمومی ، رسانه و ذینفعان وجود دارد .
      به تعریف دیگر هدف اصلی روابط عمومی افزایش آگاهی و درک بهره گیری افکار عمومی از عملکرد سازمان است . در واقع اهداف مهم تیم ارتباطات روشن سازی ذهن ذینفعان و مشتریان است .
      تیم ارتباطات یک نظام سازمانی از طریق وزنه مهم و تاثیرگذار رسانه می تواند ارتباط عمیقی با درون سازمان و برون سازمان ایجاد کند . تاثیر رسانه ها در قدرت روابط عمومی ها بسیار شگرف است زیرا با کانال های ارتباطی خود می تواند عملکرد سازمان را به بهترین شکل ممکن به ذینفعان و مشتریان معرفی کند .
      روابط عمومی نقش خود را هر روز پررنگ تر می کند اما آینده صنعت روابط عمومی نیازمند اثبات خود در حوزه مسئولیت اجتماعی به شیوه های موثر و پویا خواهد بود ، سازمان ها و نهاد ها به طور روزافزون از روابط عمومی برای تحقق شفافیت و پاسخگویی استفاده می کنند که این امر در اعتماد افکار عمومی به نظام های اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی جامعه تاثیر خواهد گذاشت . روابط عمومی اصل مهم و همه جانبه در زمینه ارتباطات پیچیده ای است که بین سازمان و گروه هایی که بر اعتبار سازمان اثر گذار است اتفاق می افتد و عملکرد را تحت تاثیر قرار می دهند .
      در نهایت باید گفت که روابط عمومی و تمامی دست اندرکاران عرصه ارتباطات در عصر جدید جزء لاینفک سازمان ها هستند که در تمامی پیچ و خم ها بعنوان بازوی توانمند در پیشبرد اهداف مجموعه ها حضور دارند و آینده سازمان ها بدون روابط عمومی ترسیم ناپذیر است.
      27 اردیبهشت هر سال مصادف است با روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات که در کشور ما نیز گرامی داشته می شود و فرصتی مناسب است برای قدردانی از تلاش کسانی که در بطن همه سیاست گذاری ها و امور اجرایی حضور دارند، تلاششان کمتر دیده می شود،حضورشان بیشترین تاثیر را در برقراری ارتباط موثر بدنه های سازمانی با آحاد مردم دارد و گوش شنوای هموطنان و چشم بینای مدیران هستند . این روز را به تمام تلاشگران خستگی ناپذیر این عرصه خطیر تبریک می گویم.