با تبدیل شدن ابزار فیزیکی به ابزار مجازی، مشتری در حال انتخاب سرویس های مبتنی بر این فضاست. ما امروزه شاهدیم که مشتریان تمایل دارند تا در هر لحظه فرصت انجام عملیات بانکی خود را داشته باشند و کشاندن افراد حاضر در دنیای مجازی به شعب، کار دشواری است.
در حالی که بیشتر مشتریان با حذف کامل شعبههای فیزیکی موافق نیستند، شرایطی ایجاد شد تا نسلی دیگر از دستاوردهای بانکداری الکترونیک معرفی شود. ورود دستگاهی به نام VTM)Virtual Teller Machine) در دنیای امروز بانکداری، نسل دیگری از خدمات نوین بانکی به مشتریان بود که بر اساس آن میتوان کانالی در اختیار بانک گذاشت که به نوعی بسیاری از تراکنشهای حضوری را تبدیل به نیمهحضوری کند.
بانک شهر میزبان نخستین دستگاههای خودبانک(VTM) در ایران
بانک شهر با راه اندازی پیشخوانهای شهرنت که قابلیت ارائه همه خدمات بانکی را به صورت 24ساعته دارد، نخستین بانکی بود که برای نخستین بار در ایران معرف این دستگاهها با عنوان "خودبانک" شد.
با استفاده از فناوری کنفرانس از راه دور، تعامل بین مشتری و فرد مستقر در شعبه مجازی بانک را برقرار کرده و خدمات بانکی مورد نیاز را به مشتری ارائه میدهد.
از طریق دستگاه خودبانک(VTM) موجود در پیشخوانهای شهرنت بانک شهر، این امکان میسر می گردد تا مشتری به صورت آنلاین با رئیس شعبه مجازی در ارتباط باشد و درخواستهای بانکی خود را به صورت غیرحضوری انجام دهد که این قابلیت برای نخستین بار است که در شبکه بانکی کشور رونمایی شده است.
- افتتاح حساب و صدور کارت نقدی
- انتقال وجه بین سپرده ها و انتقال وجه بانکی
- اعلام مفقودی و مسدودی کارت
- صدور اینترنتی کارت هدیه
- پرداخت اقساط تسهیلات بانک شهر
- مسدود کردن اینترنت بانک و همراه بانک
- انتقال وجه ساتنا
- انتقال وجه پایا
- صدور گواهی تمکن مالی
- صورتحساب فارسی و لاتین
- صدور گروهی کارت های هدیه از طریق دستگاه های خودبانک(VTM)
-
صدور کارت اعتباری از طریق دستگاه های خودبانک (VTM)